Pulmoner Rehabilitasyon

11 Nisan 2016

Pulmoner Rehabilitasyon yani solunum fizyoterapisi; kişiye özgü olarak planlanan, akciğer hastalarının tedavisini amaçlayan, kişilerin günlük yaşamda daha kaliteli nefes alıp vermesini hedefleyen rehabilitasyon programıdır.
Fizyoterapistlerimiz, hastalıkların yol açtığı semptomları olabildiğince azaltmak; günlük yaşam aktivitesini gerçekleştirirken hastanın ideal kapasitesini kullanmasını sağlamak amacıyla “solunum rehabilitasyonu” ve “göğüs fizyoterapisi” ana başlıkları altında uygulamalarını gerçekleştirmektedir.
İleri evredeki solunum hastalıklarında görülen ciddi şikayetler, hastanın efor kapasitesini ve dolayısıyla da yaşam kalitesini oldukça olumsuz etkiler. Pulmoner rehabilitasyon, günlük ihtiyaçlarını karşılayamayacak kadar ağır şikayetleri olan bu hastaların yaşam kalitesi açısından büyük önem taşır. Uygulanan rehabilitasyon programları, tedavi süreci boyunca ve sonrasında hastalara bilgi ve deneyim kazandırmaktadır.
Pulmoner rehabilitasyondan kimler faydalanabilir?
1-Hiçbir hastalık tanısı olmayan fakat doğru nefes alıp verme gereksinimi duyan bireylerde
2-Tanısı konulmuş hastalıklarda, solunum sıkıntısı yaşayan ve doktor referesi ile gelen hastalık gruplarında:
Bunlar:
• KOAH hastalarında
• Kistik fibroziste
• Çocuk hastalıklarında
• Çocuk felci hastalarında
• İnterstisiyel akciğer hastalığı
• Göğüs duvarı bozukluklarında
• Kanserli hastalarda
• Preop-Pastop hastalarında
• Kas hastalıklarında
• Obeziteden dolayı solunum sıkıntısı yaşayan hastalarda
• Hamilelik dönemindeki solunum sıkıntılarında
• Cerrahi öncesi ve sonrası hastalarda bu program başarıyla uygulanmaktadır.
Doktor referesi ile pulmoner rehabilitasyon ünitesine yönlendirilmiş hastalar, burada görevli olan solunum fizyoterapistleri uzmanlarının düzenlediği programlara katılabilirler. Bu program, hiçbir hastalık tanısı olmayan fakat doğru nefes alıp verme gereksinimi duyan bireylerin günlük yaşam aktivitesini gerçekleştirirken, ideal kapasitesini kullanmasını sağlayarak yaşamlarına kalite katar.
Tanı konulmuş hastalıklarda ise; ileri evredeki solunum hastalarında görülen ciddi şikayetler, hastanın efor kapasitesini dolayısıyla yaşam kalitesini olumsuz etkiler. Günlük ihtiyaçlarını karşılayamayacak kadar ağır şikayetleri olan bu hastalar için, uzman solunum fizyoterapistlerinin kazandıracağı bigi ve deneyimler ile hastanın yaşam kalitesi ciddi biçimde artırılır.
Pulmoner rehabilitasyon ünitesinde öncelikle kişiye özgü ve tamamen hastanın ihtiyaçlarına yönelik planlamalar yapılmaktadır. Bu planlamalar çerçevesinde kişilere uygun programlar çizilmektedir. Bu programlar; solunum egzersizleri, göğüs fizyoterapisi teknikleri ve bu tekniklere destek cihazlarla oluşturulan solunum fizyoterapi seansları gibi işlemler olup, kişinin günlük yaşam aktivitelerinde ideal kapasitesini kullanmasını sağlarlar. Bu programların süresi hastanın ihtiyacına ve toleransına göre 30 dakika ile 1 saat arasında değişebilmektedir. İşlemlerin sıklığı da hastanın genel durumuna göre ayarlanmaktadır.

pulmoner

Posted in Pulmoner Rehabilitasyon by Ramazan Kurtulmuş | Tags: